Tarih: 02 Aralık 2025
“Yapay Zekâ Yönetmenliği: Yaratıcı Fikirlerden Profesyonel Çıktılara” Atölyesi Yoğun İlgi Gördü
26 Kasım 2025 tarihinde Doğuş Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım programı öğretim elemanı Dr. Öğr. Üyesi Anıl Durmuşahmet tarafından ders içi etkinlik olara organize edilen “Yapay Zekâ Yönetmenliği: Yaratıcı Fikirlerden Profesyonel Çıktılara” başlıklı atölye, yaratıcı medya üretiminde yeni nesil yapay zekâ araçlarının sunduğu imkânları katılımcılarla buluşturdu. Etkinlik kapsamında, İzmir Demokrasi Üniversitesi’nden Arş. Gör. Uzman Çağatay Çınar uygulamalı bir eğitim verdi.
Atölyede, özellikle görsel ve metin tabanlı yapay zekâ modelleriyle kapsayıcı, erişilebilir ve yaratıcı medya içeriklerinin nasıl üretilebileceği üzerinde duruldu. Çınar, prompt mühendisliği tekniklerini detaylı biçimde aktararak katılımcıları gerçek zamanlı uygulamalarla yönlendirdi. Yapay zekânın yalnızca teknik bir araç değil, aynı zamanda medya üretim süreçlerinde yaratıcı bir ortak olarak kullanılabileceğine vurgu yaptı.
Atölye, katılımcılara hem teorik bilgi hem de pratik deneyim sunarak yapay zekâ teknolojilerinin akademik ve profesyonel üretimde nasıl etkin biçimde kullanılabileceğine dair kapsamlı bir bakış açısı kazandırdı. Öğrenciler atölye uygulamalarına yoğun ilgi gösterirken, program, soru–cevap bölümüyle son buldu.
"Artificial Intelligence Directing: From Creative Ideas to Professional Outputs" Workshop Draws Significant Interest
On November 26, 2025, the in-class workshop titled “AI Directing: From Creative Ideas to Professional Outputs”, organized by Dr. Anıl Durmuşahmet, faculty member of the Public Relations and Publicity program at Doğuş University, introduced participants to the possibilities offered by next-generation artificial intelligence tools in creative media production. As part of the event, Research Assistant and Specialist Çağatay Çınar from İzmir Democracy University delivered a hands-on training session.
The workshop focused on how inclusive, accessible, and creative media content can be produced, particularly with visual and text-based artificial intelligence models. Çınar guided participants through real-time applications by detailing prompt engineering techniques. He emphasized that artificial intelligence can be used not only as a technical tool but also as a creative partner in media production processes.
The workshop provided participants with both theoretical knowledge and practical experience, offering a comprehensive perspective on how AI technologies can be effectively used in academic and professional production. Students showed keen interest in the workshop applications, and the program concluded with a Q&A session.